ادعای عضو هیئت‌رئیسه اتحادیه مشاوران املاک درباره انجام معاملات مسکن با بیت‌کوین! پیش فروش دناپلاس ایران خودرو آغاز شد | با ۳۵۰ میلیون دناپلاس سوار شوید (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) رسیدن به حقوق و دستمزد کارگران در مجلس بسیار سخت‌تر از جلسات شورای عالی کار است  ثبات قیمت‌ها در بازار میوه و تره‌بار مشهد از ابتدای سال ۲۱ درصد بیمه‌شدگان تامین اجتماعی، بانوان هستند قیمت جدید محصولات ایران خودرو و سایپا در بازار امروز جمعه (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) + جدول امکان اعتراض برای دریافت سهام عدالت جاماندگان (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) پایان اجرای طرح فجرانه کالابرگ تا هفت روز دیگر | برنامه دولت درخصوص کالابرگ چیست؟ (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) ظرفیت اشتغال در صنایع غذایی بی‌نظیر است پلمب ۱۳۱ واحد صنفی در مشهد درپی قانون‌شکنى‌های متعدد لیست قیمت انواع میوه‌ در بازار امروز مشهد (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) | کاهش قیمت میوه محسوس‌تر می‌شود کشف کارگاه تولید آبلیمو و آبغوره تقلبی در محدوده بلوار شهید طرحچی مشهد (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) + عکس قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) | تعطیلی طلافروشی‌های مشهد در ۱۵ اردیبهشت قطعی گاز و برق معضل کارخانه‌های سیمان خراسان رضوی یک پیش بینی مهم از آینده طلا اجاره‌نشینی با ماهانه بیش از ۱۰ میلیون در منطقه رضاشهر مشهد (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) چند درصد چک‌ها در اسفند سال گذشته برگشت خورد؟ وزیر نیرو خبر داد: مهم‌ترین دلیل ناترازی انرژی برق در کشور بی توجهی به اقتصاد انرژی است نکات کلیدی در انتخاب صندوق‌های طلا قیمت طلا، دلار و سکه در بازار امروز (پنجشنبه، ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت محصولات سایپا و ایران‌خودرو در بازار امروز (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) آغاز بازگشت زائران عمره به کشور وام مسکن ۲ میلیاردی با اقساط نجومی | وام مسکن، مُسکن هم نیست، چه برسد به درمان! ال ۹۰ ایرانی رونمایی شد + عکس و مشخصات کامل مالیات بر عایدی سرمایه شامل چه کسانی می‌شود و چه مقدار است؟ + اینفوگرافی
سرخط خبرها

پیش‌بینی بورس هفته دوم اردیبهشت ۱۴۰۱

  • کد خبر: ۱۰۶۵۹۰
  • ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۱
پیش‌بینی بورس هفته دوم اردیبهشت ۱۴۰۱
هفته اول اردیبهشت شاخص کل با رشد کمتر از یک درصدی در محدوده یک میلیون و ۵۲۱ هزار واحدی قرار گرفت. در این هفته شرکت آسیاتک به عنوان اولین استارتاپ وارد بورس شد. ورود استارتاپ‌ها چه تاثیری بر وضعیت آینده بازار خواهد گذاشت؟

به گزارش شهرآرانیوز، در هفته‌ای که گذشت بورس کمتر از یک درصد رشد داشت و به محدوده یک میلیون و ۵۲۱ هزار واحدی رسید.

در این میان، شرکت انتقال داده‌های آسیاتک، چالش و موانعی که بر سر راه ورود برخی شرکت‌های اپراتور ارتباطاتی به بورس وجود دارد را رد کرد. این شرکت، در نهایت با نماد «آسیاتک» در بورس تهران پذیرفته و عرضه اولیه شد.

طبق گفته مدیرعامل فرابورس، تا به حال علاوه بر تپسی، جلساتی با مجموعه‌هایی مانند کافه‌بازار و اسنپ نیز برگزار شد. با این‌ حال به نظر می‌رسد روشن نبودن دستورالعمل‌ها باعث شده این مجموعه‌ها فعلاً دست‌ نگه دارند.

ورود استارتاپ‌ها به بورس و ارزش‌گذاری آن‌ها در بازار سهام می‌تواند شرایط سرمایه‌گذاری‌های بین‌المللی و داخلی را برای آنها آماده کند. چرا که بورس یکی از بهترین‌ گزینه‌ها برای تامین مالی است.

نیما میرزایی، کارشناس بازار سرمایه می‌گوید: هر چند ورود شرکت‌های فناوری‌محور مشابه تپسی یا حتی آسیاتک را به سختی می‌توان به عنوان ورود استارتاپ‌ها به بورس تلقی کرد. اما این موضوع خبر از گسترش محدوده شرکت‌های پذیرش شده و تقویت بخش فناورمحور بازار سرمایه می‌دهد.

وی می‌افزاید: این اقدام می‌تواند ذائقه برخی از سرمایه‌گذاران ریسک‌پذیر را تامین و همچنین گسیل سرمایه به بخش‌های خدماتی جذاب را تسهیل و روند توسعه آنها را در سال‌های آتی تسریع کند. در مجموع پذیریش استارتاپ‌های نوپا و ریسک ذاتی آنها در بازار سرمایه (که زمینه آن در فرابورس تامین شده است) موفقیت بیشتری به سرمایه‌گذاران و استارتاپ‌ها می‌رساند.

میرزایی تاکید می‌کند: این موضوع، بخش خدمات را  که در بازار و اقتصاد ایران مغفول مانده تقویت می‌کند. این بخش در کشورهای پیشرفته رقیب و جایگزین شرکت‌های بزرگ تولیدی سنتی شده است.

این کارشناس بازار سرمایه با اشاره به پیش‌بینی معاملات در هفته آینده می‌گوید: با توجه به فاز نوسانی و تعطیلات هفته آینده، احتمالا معاملات کم‌رمقی خواهیم داشت. تمایل بورس به سمت سهام کوچک است. در برخی روزها شاهد روند حرکتی معکوس بین شاخص کل و شاخص هم وزن خواهیم بود. این بدان معناست که در شرایطی که سهام شاخص‌ساز در محدوده منفی و صفر معامله می‌شوند، جو کلی سهام کوچک، مثبت و سبز پوش باشد.

 
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->